30 maja 2014

Podziękowania

Mimo, iż młodzi ludzie zostali w domach, a najliczniej przy urnach stawili się emeryci, uzyskałem 2103 głosy. Serdecznie dziękuję za każdy z nich.

Z pozycji nr. 3 w Siedlcach, powiecie siedleckim oraz niektórych dalszych gminach osiągnąłem najlepszy wynik z listy, przeskakując "jedynkę". W całym okręgu nr 5 (Mazowsze bez Warszawy i okolicznych powiatów) uzyskałem lepszy wynik, niż "dwójka". W Siedlcach uzyskałem więcej głosów niż wygrany, europoseł J. Kalinowski, wyprzedziłem radnego siedleckiego M. Kordeckiego i wielu innych, w tym piastujących dobrze płatne stanowiska, i którzy na kampanię w Siedlcach wydali horrendalne pieniądze. To dla mnie wiele znaczy i dodaje mi jeszcze większej motywacji, a młodym ludziom pokazuje, że bierność to świadoma rezygnacja z możliwości wpływu na otaczający nas świat. Również ci, którzy mówili "macie rację, ale nie macie szans" stracili swój argument dla bezczynności. A pamiętajmy, że bezczynność ludzi dobrych jest największą przyczyną zła.

W Siedlcach zajęliśmy 3. miejsce, zaraz po PiSie i PO, z wynikiem 10.63%. Liczę na to, że w wyborach samorządowych młodzi ludzie nie zrezygnują z udziału w wyborach tak jak teraz, co da nam jeszcze wyższy wynik.

Wszystkie wyniki można sprawdzić pod tymi linkami:
http://pe2014.pkw.gov.pl/pl/wyniki/okreg/view/5/42
http://pe2014.pkw.gov.pl/pl/wyniki/gminy/view/146401
http://pe2014.pkw.gov.pl/pl/wyniki/wojewodztwo/view/14/42

Krąży mit, jakoby wysoki wynik procentowy Nowej Prawicy jest skutkiem niskiej frekwencji. Otóż, oprócz tego, co napisałem w pierwszym zdaniu tego wpisu, jest masa dowodów na to, że jest dokładnie odwrotnie. Na przykład w Krakowie, gdzie frekwencja była najwyższa (ponad 40%) Nowa Prawica uzyskała ponad 9% głosów, czyli 2% więcej, niż w reszcie kraju.

Wpadł mi w oko ten materiał TVN24 o europosłach (KLIK), którzy nie zostali wybrani ponownie. O tym, jak im smutno, źle i "co my teraz zrobimy". Żałośni, oderwani od życia ludzie! Dostali odprawy po 150-300tys. zł, o jakich to pieniądzach 99% ludzi nawet by nie śniło, a wielu z nas miałoby taką kwotą zapewnione życie, na dodatek wysoka europoselska emerytura i to, co ukręcili do tej pory - i płaczą, bo ryj się oddalił od koryta! A co zrobili dla Polaków? Nigdy się nad tym nie zastanowią, bo nigdy głód ani wyrzeczenia nie zajrzą im w oczy. Bardzo dobrze, że nie głosowaliście na te łajzy i bardzo dobrze, że młodzi nie bali się startować.


Marzy mi się sytuacja, w której każda partia musi działać wyłącznie z pieniędzy swoich członków. Wtedy byśmy dopiero zobaczyli, co naprawdę sobą reprezentują.

1 komentarz:

  1. Gratulacje :-)

    Chociaż z tymi subwencjami dla partii, to mam pewne wątpliwości. Ci którzy już (cytuję) "dostali się do koryta" mogą sobie teraz zafundować billboardy i reklamy. Z drugiej strony ludzie nie są już chyba na tyle głupi, żeby głosować na Kurskiego, który jeździł na co drugim autobusie w Wwie.

    W każdym razie - powodzenia następnym razem.

    OdpowiedzUsuń

W komentarzach na moim blogu panuje wolność słowa. Nie moderuję ich, chyba, że zawierają spam. Każdy może napisać szczerze to, co myśli.
Proszę przy tym o poszanowanie netykiety.