5 grudnia 2010

Siedlce - miasto przyjazne!

Ulice naszego miasta dopiero wczoraj zaczęły "jakoś wyglądać". Podczas, gdy w większości miast odśnieżone są nie tylko główne drogi, ale i chodniki i przede wszystkim przejścia dla pieszych, jeszcze w piątek przez sam środek ul. Warszawskiej przebiegała bajeczna wstęga wysokiej warstwy śniegu. Aby przejść przez ulicę, trzeba było skakać przez zaspę - jedną, potem tę środkową, potem trzecią... "Siedlce - Miasto Przyjazne!". Dzięki naszemu kochanemu Miastu będziemy mieli przednich płotkarzy.

Ale to i tak nic w porównaniu do pierwszego dnia zwiększonych opadów śniegu. Zima zaskoczyła oczywiście wszystkich, kurczę, nawet mnie, gdyż w adidasach musiałem dotrzeć z uczelni aż na Romanówkę, aby udzielić korepetycji z angielskiego (czyżbym nie ujawniał zbyt wielu faktów?). Wtedy pośród zawiei, orząc nowe szlaki pomyślałem: "Chrzanić ich! Zbiorę ludzi, weźmiemy łopaty - i sami, na własną rękę będziemy odśnieżać! Zrobimy jeszcze jakieś kartki z odpowiednim tekstem, przypniemy je do pleców i pokażemy ludziom, że oddolna inicjatywa też może wiele. Potem już tylko założymy lokalne stowarzyszenie inicjatywy obywatelskiej, zyskamy sławę, przejmiemy władzę..."

Ale niestety nikt nie miał czasu. Wszyscy mają straszny zapiernicz na fejsie.

***
Polecam film przedstawiający kilka cytatów wielkich przedstawicieli liberalizmu gospodarczego: KLIK
***

Przechodząc wczoraj obok naszego kochanego więzienia, ok. godziny 20:40, widziałem grupę młodych ludzi robiących sobie zdjęcia przy choince i aniołkach. Ładne są. I dziewczyny, i choinka, i aniołki. Ale za to tło rekompensuje wszystkie pozytywne odczucia. Teraz już jestem pewien, że o wiele bardziej trafnym hasłem mojego komitetu wyborczego byłoby "Święta w cieniu więziennego muru...". Patrząc na tę scenerię, na tych ludzi, którzy będą mieli jako podstawę zdjęć obdrapane mury, bardzo posmutniałem. Ale co tam, przesadzam, głowa do góry! Przecież Siedlce to Miasto Przyjazne - bo tak ustalili Panowie Urzędnicy i już, tak jest, nie ma dyskusji!


A poza tym uważam, że te więzienie... no, ono powinno być przeniesione.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

W komentarzach na moim blogu panuje wolność słowa. Nie moderuję ich, chyba, że zawierają spam. Każdy może napisać szczerze to, co myśli.
Proszę przy tym o poszanowanie netykiety.